Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 14 april 2014

Hodalen Hutspot 2014

En toen was het weer Palmzondag, tijd voor de 3e keer Hodalen Hutspot. Dit keer hadden Hein en Daniëlle thuis al een heleboel voorbereid en hoefden ze alleen de zondag de Fjellstue in Hodalen af te huren, in plaats van zaterdag en zondag de voorgaande 2 jaren.

Zondagochtend waren we met 2 auto's en 4 mensen (Matjo, Tino, Loreena en ik) tegen half 9 bij Hein en Daniëlle thuis om daar spullen in te laden. Toen naar de werkplaats in Tolga om nog meer spullen in te laden. Daar arriveerde om kwart voor 9 ook Ingrid Eide, om ook spullen op te halen. En daarna allemaal naar Hodalen. Hein en Daniëlle doken gelijk de keuken in. Hein om de hutspot klaar te maken en Daniëlle om allemaal heerlijk gebak te maken.






Ingrid en Peter arriveerden gelijk met mij. Ingrid en ik gingen setjes bestek in servetten rollen. Peter, Matjo, Tino en Loreena gingen alle tafels en stoelen goed zetten.



Laat de gasten maar komen!
Ingrid ging daarna aan de slag met de tafeldecoratie's.


Ik maakte ondertussen wat foto's van de bezigheden in de keuken.

Rookworsten van de Hema.
Gevulde soesjes in afwachting van de chocoladesaus.
Daniëlle maakt 1 van haar beroemde pavlovataarten.
Matjo in afwachting van de gasten.
De desserttafel begint vol te raken met allerlei lekker gebak, allemaal gebakken door Daniëlle.
 Om half  2 komen de 1e gasten en tussen half 3 en half 5 is het lekker druk. Ik ben weer afwashulp en heb mijn handen vol aan de vuile vaat. Loreena en Ingrid zitten weer bij de kassa. Matjo staat weer achter het buffet. En Peter en Tino halen de vuile vaat op en brengen die naar de keuken, zorgen voor aanvoer van eten en koffie en schone vaat. Tegen zevenen gaan de laatste gasten weg en kan alles weer schoongemaakt worden. De kids en ik zijn om 19.45 uur thuis, Matjo is 3 kwartier later, die heeft nog even meegeholpen met dweilen in de Fjellstue. Al met al weer een drukke en gezellige dag.




Even pauze.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten