Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 19 april 2014

Pasen en verjaardag

Pasen begint in Noorwegen op Palmzondag. Dan is het voor velen een dag om lekker te gaan skiën en uitgebreid te eten met de familie. Daarna is het voor sommigen nog 2 of 3 dagen werken en sommigen hebben dan al paasvakantie. Woensdag is het druk in de winkels, want dan moet er uitgebreid ingeslagen worden voor de paasdagen. Witte Donderdag (Skjærtorsdag) en Goede Vrijdag (Langfredag) is alles dicht, dan ligt heel Noorwegen plat. Als het mogelijk is, ga je langlaufen of anders maak je het gezellig met familie en/of vrienden. Zaterdag zijn de winkels weer even open, om de laatste boodschappen te doen voor 1e en 2e Pasen. De week voor de paasvakantie worden er ook geen beslissingen meer genomen. Alles wordt uitgesteld tot na Pasen. "Etter Påske" is een begrip dat je dan ook heel veel hoort.

Dit jaar was ik jarig op Goede Vrijdag. Ik werd eerst verwend door Matjo en de kids met leuke cadeau's en een lekker ontbijtje.


Ik had een heleboel mensen uitgenodigd tussen 11 uur 's ochtends en 11 uur 's avonds, waar ik zelf ook wel eens bij uitgenodigd was, hetzij op een verjaardag, hetzij op de koffie. En sommigen gewoon omdat ik ze aardig vind. De 1e bezoekers stonden om kwart over 11 's ochtends voor de deur en de laatsten gingen tegen 11 uur 's avonds weg. We hebben 1 moment gehad, begin van de middag, dat we een half uurtje geen visite hadden. Voor de rest wisselde iedereen elkaar mooi af. In totaal kwamen er ongeveer 25 mensen (incl. kinderen). Het was een super gezellige dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten